A Google-titok tudója Budapesten!
Ez alkalomból két nyilvános programot szervezünk:
1. Bernard Girard "Menedzsment módszerek az információs társadalomban" címmel május 27-én, csütörtökön 9 órakor tart előadást az Óbudai Egyetem (1034 Budapest, Bécsi út 96/b.) F09-es előadójában.
2. Hogyan lett a Google a történelem legérdekesebb vállalata?
A menedzsment forradalma. A Google-modell c. könyv szerzőjével, Bernard Girarddal május 28-án, pénteken 14 órától az Alexandra Könyvesházban (Astoria, 1075 Budapest, Károly krt. 3/c)
Bencz Zoltán (üzleti tanácsadó),
Bőgel György (a CEU management professzora),
Dömölki Bálint (a Neumann János Társaság tiszteletbeli elnöke) és
Magyar Gábor (a Műszaki Egyetem professzora) beszélget.
Az előadás és a beszélgetés is angol nyelven fog zajlani.
Regisztrálás a rendezvényekre: itt!
A május 27-ei előadásról:
Bernard Girard számos menedzsmenttel foglalkozó szakkönyv szerzője, és több európai illetve amerikai nagyvállalat vezetési tanácsadója. Világszerte tart előadásokat a Google menedzsment módszereiről, és arról, hogyan lehet e módszereket más üzletágakban alkalmazni.
Az első világháborút követően a General Motors és a Ford megteremtette a modern nagyvállalatot a maga pénzügyi és statisztikai ellenőrző rendszereivel, tömegtermelésével, szabványosításával, tudományosan megtervezett szerelőszalagjaival, és autonóm részlegekből álló szervezetével. Az 1960-as években a nagy elosztóhálózatok létrehozták a fogyasztói társadalmat a hitelre történő vásárlás rendszerével, az önkiszolgáló üzletekkel, a médiabirodalmakkal, a tömegmédiában megjelenő reklámkampányokkal, a márkanevekkel és világtermékekkel.
Az 1980-as években a Toyota lett annak az iparvállalatnak a prototípusa, amely kiemelt módon figyel termékeinek minőségére és folyamatos továbbfejlesztésére. Napjainkban a Google az a vállalat, amely újrafogalmazza vezetési módszereinket, munkavégzésünk módját, a szervezetek irányítását, és az emberek vezetését. És mindezt igen sajátságos kontextusban teszi, az internetében, az 1990-es években a Szilícium-völgy vidékén született elosztott-intelligenciagazdaságéban.
A vállalatvezetés 21. századi forradalma igencsak eredményesnek bizonyult: a Millward Brown piackutató vállalat áprilisban közzétett - több mint egymillió vásárló megkérdezésén alapuló, a fogyasztói preferenciákat pénzügyi mutatókkal kombináló - kutatása alapján, alig 15 évvel a megalapítása után mára a világ legértékesebb márkaneve egyértelműen a Google, ami 114 milliárd dollárt ér!
A Google az új típusú szervezetek prototípusa, látnoki alapítói számos tekintetben megújították a vállalatokról való gondolkodást, legyen szó akár a humánerőforrásokról, a termelésről, az ügyfélkapcsolatokról, és ami a legfontosabb, az üzleti folyamatok irányításáról. Mindezt a maga módján tette - újított, de más vállalatoktól, az új technológiák világából is kölcsönzött -, és ami teljesen szokatlan, egyetemi környezetben. A vállalat rendkívül gyors növekedése, alapítóinak személyisége, látásmódja, tudományos felkészültsége, megszállottsága, és azoknak a szakembereknek a tapasztaltsága, akiket maguk köré gyűjtöttek, mind-mind hozzájárult e páratlan modell megalkotásához.
Az előadás célja, hogy kulcsot adjon e modell megértéséhez: hogyan és miért működik úgy, ahogyan működik. Elsősorban azokat a vállalatvezetési módszereket vesszük górcső alá, amelyeket a Google alapítói találtak ki, és amelyek igen távol állnak a legjobb iskolákban tanított üdvözítő módszerektől. Részletesen szemügyre vesszük azokat az újításokat, amelyeket az emberi erőforrások, a szervezet, az innovációk és a termelés működtetésében bevezettek.
A Google sikerének titka, hogy újfajta kapcsolatokat épített ki felhasználóival, a fogyasztói közösségekkel, és mindenki másnál hatékonyabban tette őket saját sikereinek forrásává. Az előadásban bemutatjuk, hogy az ügyfélkapcsolatok automatizálása milyen mélyen megváltoztatta a felhasználókkal fennálló évtizedes viszonyrendszert, és olyan szerepet adott nekik, amellyel soha korábban nem rendelkeztek. Megmutatjuk, hogy egy eszme - az ügyfelek elsőbbsége - mennyiben járult hozzá a vállalat sikeréhez és növekedéséhez. A vezetés forradalma ugyanis a vállalat és ügyfelei kapcsolatát is forradalmasította.
Végül a modell határairól fogunk gondolkodni, és bemutatjuk azokat az új problémákat, amelyeket egy ilyen vizsgálódás felvet.
Az előadás minden vezetőnek szól - legyen akár vállalati menedzser, akár államigazgatási vezető, oktatási vagy kutatási szervezet vezetője -, aki az internet korában sikerre akarja vinni vállalkozását, és úgy véli, hogy a siker kulcsa az ügyfelekkel kialakított megfelelő kapcsolatokban rejlik. De ugyanígy hasznos lehet minden egyetemistának, a jövő vezetőinek is, mert ezek a módszerek gyorsan elterjedtek más szektorokban is.