0 db
0 Ft
EN / HU
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
Barbie könyvbemutató és PopUP Store a Werkben

2014. december 11-én 18 órakor mutatják be Linor Goralik Barbie, az igazi szőkenő című kötetét. A bemutató alkalmával Barbie PopUp store-ba léphetnek be az érdeklődők, ahol olyan babákkal találkozhatnak, amelyeket az ország meghatározó kortárs divattervezői, stylist és enteriőr-stylist hallgatók alakítanak át, öltöztetnek fel a saját elképzeléseik alapján. A tervezők között található Nanushka, Tamara Barnoff, Lang Szonja és Molnár Márk. A könyvbemutatón Réz András vezetéséve, Dr. Forgács Attila, Lakatos Márk, Németh Judi és Réz Anna beszélgetnek a Barbie-jelenségről. 

Novemberben jelent meg magyarul Linor Goralik orosz szerző Barbie, az igazi szőkenő című kötete. A könyv gondolatgyűjtemény arról a civilizációról, amely képes bálványt csinálni egy kis műanyag babából, majd képes bonyolulttá, ellentmondásossá és szövevényessé alakítani saját viszonyát ezzel a bálvánnyal. Pedig a szerző szerint Barbie dolgai nem jók, nem rosszak, csak bonyolultak. És éppen ez a bonyolultság, ez a többértelműség, üzenetének ez az állandó kettőssége az, ami a babát oly roppant értékes kutatási célponttá teszi. Barbie világa a mi világunk, s ahol Barbie ingerültséget vált ki bennünk, ott a saját problémáinkat vetítjük belé. Nem róla van szó, hanem mirólunk. Mi ingereljük magunkat a divat erőszakos követésével, a karrierizmussal, a külsőnk miatti aggodalmunkkal, azzal, ahogyan a családi viszonyainkat alakítjuk, s végül azzal, milyen játékokat vásárolunk a gyermekeinknek. A mi saját világunk tükröződik Barbie parányi rózsaszín fésülködő asztalkájának ártalmatlan, törhetetlen tükrében; ha ez a világ nem tetszik nekünk, azért csak magunkat vádolhatjuk.

 

A szellemi és a művészeti élet jelenségeire mindig is fogékony Werk Akadémia a könyv nyomán továbbgondolta a Barbie-témát. Barbie-t a nyugati civilizáció egyfajta tükreként tekinti, amelyben civilizációnk úgy tükröződik, mintha babacivilizáció lenne. Mit láthat egy mai átlagos lány, ha tükörbe néz? Milyen agyat, szívet, érzéseket lehetne kapni egy képzeletbeli Barbie PopUp Store-ban. Az ezekről a kérdésekről való gondolkodásba stylist és enteriőrstylist hallgatóin túl a Werk bevonta a magyar divat 15 olyan fiatal és már meghatározó tervezőjét, mint Benes Anita (Daalarna), Cakó Kinga (CAKO), Cselényi Eszter (Celeni ), Daubner Anna, Vadócz Balázs (Kreatív Smikműhely), Lang Szonja (Tyra Clothing), Merő Péter, Molnár Márk, Nanushka, Napsvgar von Bittera, Pallai Bernadett (Aquanauta), Romani Barbie, Tamara Barnoff , The Four, Tóth-Kern Enikő, Zoe Phobic.

A közös gondolkodás eredményeit BARBIE DOLGAI címmel december 11-én 18 órakor Typotex kiadóvalközösen a Werk Akadémia Salétrom utcai székhelyén mutatják be a nyilvánosságnak, ahol Réz András vezetésével Dr. Forgács Attila, Lakatos Márk, Németh Judi és Réz Anna beszélgetnek a Barbie-jelenségről.  

A beszélgetőpartnerekről:

Dr. Forgács Attila: gasztropszichológus, szociálpszichológus, klinikai szakpszichológus

Lakatos Márk: stylist, a Werk Akadémia oktatója

Németh Juci: énekesnő, zenész, zeneszerző, riporter

Réz Anna: filozófus, a Werk Akadémia oktatásszervezője

Réz András: filmesztéta, a Werk Akadémia művészeti vezetője

 

Közzétéve: 2014.12.02