Megjelent! A Typotex Világirodalom sorozat legújabb tagja - Imma Monsó: Sosem lehet tudni
A Typotex Világirodalom sorozat legújabb tagja - Imma Monsó: Sosem lehet tudni
Tavaszi szünet az ELTE Pulton! Április 16. és 22. között a Könyvespult zárva tar! Nyitás április 23-án.
Hírek

WEB-design (Jakob Nielsen)

Más boltokban

WEB-design

második kiadás

ISBN 978-963-9548-16-9
ISBN-10 963-9548-16-2
427 oldal, B/5, kötve
Ára: 5600 Ft (Elfogyott)

Ez a könyv úgy vizsgálja a webet, ahogy még soha senki: az átlagfelhasználó szemével. A világháló sikere a gyakorlatias egyszerűségtől függ. Az interneten böngészők első benyomása sok mindent eldönthet, akár azt is, hogy kedvet kap-e az illető vásárolni, üzletelni vagy tanulni. Egy kattintás, és ott vagyok, ahol akarok — tehát a web-ergonómiát, a felhasználók lebilincselésének művészetét érdemes kitanulni. A webes tervezésnek alapvetően két megközelítése létezik: a művészi önkifejező, illetve a mérnöki vevőközpontú elképzelés. Ez a könyv határozottan a mérnöki mellett teszi le a voksát. Bár szükség van művészi kivitelezésre, jópofa megoldásokra és általában arra, hogy jól szórakozzunk a weben töltött idő alatt, mégis egy webes projekt legfőbb célja, hogy megkönnyítse a különböző praktikus műveletek végrehajtását. A könyv számtalan példán mutatja be, hogy egy-egy megoldás a felhasználó szemszögéből működik-e vagy sem, érdemes-e átvenni ezeket az ötleteket, vagy inkább más megoldás után kell nézni. Sok gyakorlati tapasztalaton alapuló szabály, alapelv és módszer gyűjteménye ez a kötet, mert ismerni kell a szabályokat ahhoz, hogy tudjuk, melyiktől érdemes eltérni. Jakob NielsenrőlDr. Jakob Nielsen a felhasználók pártfogója, szakterülete a web-ergonómia. A Nielsen Norman Group igazgatója, 1998-ig pedig a Sun Microsystems főmérnöke és a vállalat ergonómiai szakértője volt. Ő találta ki a „diszkont-ergonómia” kifejezést, és rengeteg ergonómiai technikát dolgozott ki a felhasználói felületek gyors és hatékony fejlesztésére. Idejének javát a világ különböző országaiban tölti előadásokkal és ergonómiai kérdésekről szóló írásokkal. Könyvét sokan méltatták:
„A web tíz legbefolyásosabb alakja közé tartozik.” (AnchorDesk);
„A weboldalak ergonómiai szakértője.” (The New York Times);
„A webről ő tudja a legtöbbet.” (Ziff-Davis Network);
„A Web-design remekmű.” (Tom Peters)

Széljegyzet

0 jegyzet, megjelenítése