0 db
0 Ft
EN / HU
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
 

A Typotex elképzelése: különböző korosztályoknak különböző hangnemekben

Könyvhét
2002. szeptember 17.

Számítástechnikai könyvkiadás
Szerzőik: tanárok és tanítványaik

 

Votisky Zsuzsa, a kiadó igazgatója korábban a Műszaki Kiadó munkatársaként is matematika- valamint számítástechnika-könyveket szerkesztett hosszú éveken keresztül. Jól megtanulta, hogy számítástechnikából mindig a jelenre kell koncentrálni. A Typotex Kiadó az induláskor éppen ezért inkább csak matematika és fizika kiadványokkal foglalkozott. Az elmúlt években aztán három számítástechnikai sorozatot is útjára indítottak, melyek közös jellemzője, hogy nem jelenorientáltak, hanem a megállapodott, hosszú távú információkra helyezik a hangsúlyt. A Műszaki Egyetem villamoskari informatika­elméleti tankönyvsorozata például élvonalbeli szerzők közreműködésével készült. Több egyetemen használják ezeket, a kiadó vezetője szerint világszínvonalú kiadványokat. Rónyai Lajos Algoritmusok című könyve volt az első, azt követte Györfi-Győri-Vajda Információ- és kódelmélete, majd Recski-Szabó-Katona A számítástudomány alapjai c. könyve. Bach Iván Formális nyelvek című tankönyvét évtizedeken keresztül használták jegyzetként, mire könyv formájában is megjelenhetett. A tankönyv­család utolsó darabjával. A genetikus algoritmusokkal már speciális igényeket elégítenek ki. Pár ezres példányszámban, utánnyomással terjesztik a tankönyveket. Tavaly látott napvilágot Tiniinformatika sorozatuk három darabja, melyek a fiatalabb korosztálynak nyújtanak hasznos ismereteket a számítógép témakörében. Könyveik szerzői huszonévesek, akik korosztályuk nyelvén, a „tanáros” hangnem elkerülésével vezetnek be a számítógépes alapismeretekbe. Iskolai oktatásra ajánlják, a Fazekas Gimnáziumban például használják. A középiskolai oktatásba betörni azonban nem könnyű. Harmadik sorozatuk címe: Az információs társadalom A-tói Z-ig. Olyan műfordításkötetek ezek, melyek az információs társadalom filozófiai, vagy elméleti hátterét elemzik, a hierarchikus tudás átalakulását és határ nélkülivé válását kísérik nyomon (Toffer: A harmadik hullám, Negroponte: Digitális létezés, Dertouzos: Félkészforra­dalom, Levine-Locke-Searls­Weinberg: Cluetrain, a hagyományos üzletmenet végnapjai). Célközönségük a menedzserek, marketingszakemberek mellett bárki, aki számítógépet, e-mailt használ. Technikai vagy gyakorlati tanácsokat adnak a Web-designnal, illetve e-üzlettel foglalkozó trendi könyvek, melyek világhírű szerzők tollából születtek.

Szénási Zsófia

Kapcsolódó recenziók