Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
0 db
0 Ft
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Fordította: Vári Erzsébet, Vári István
Megjelenés: 2007
Oldalszám: 285 oldal
Formátum: A/5
ISBN: 978-963-9664-51-7
Témakör: Művészetelmélet
Sorozat: Képfilozófiák

Elfogyott

Festménytörténetek

Festménytörténetek

Exit
2009-02-27

Festményekről olvasni? A kérdés csak első hallásra hangzik abszurdnak.

Volt ugyanis egy francia művészettörténész, aki élvezhetővé tette műfajt: úgy tudott beszélni híres festményekről, hogy egyrészt olvasva látjuk magunk előtt a műalkotásokat (oké, azért a képek ott vannak a függelékben is), másrészt meg önmagában is remek olvasmány a szöveg, hiszen Daniel Arasse még írni is tud, ráadásul méltóztatott leszállni a műkritikusok dekonstrukciós felhőbe burkolt elefántcsonttornyából. Könnyed, elegáns stílusa van, szórja a poénokat és a meghökkentő képzettársításokat, a közvetlen, gördülékeny előadásmód mögül pedig nemcsak a profi, de az ember is előbújik: úgy adja át személyes szimpátiáit, hogy közben mi is sajátunknak érezzük a műélményt. Egyszóval művészetpedagógia ez, mégpedig felsőfokon. Ráadásul a Festménytörténetek francia szerzője külön rajong a pikáns részletekért, így aztán azt is megtudhatjuk, miért van Anatello de Messina képén Szent Sebestyén köldöke helyén egy szem, vagy hogy mit jelentenek a háttér elemei Mona Lisa mosolya mögött.

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK