Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
0 db
0 Ft
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Megjelenés: 2006
Oldalszám: 180 oldal
Formátum: B/6, fűzve
ISBN: 978-963-9548-70-1
Témakör: Műszaki tudomány
Sorozat: Gyorsuló Tudomány

Eredeti ár: 1350 Ft
Webshop ár: 1012 Ft

KOSÁRBA
A technológia menedzselése

Pataki Béla: A technológia menedzselése

Természet Világa 2006 június

A cím olvastán a laikusban talán felvetődik a kérdés: mi a csudának kell a technológiát menedzselni? Szerencsére a szerző már az Előszóban felment tudatlanságunk szégyene alól: „A technológiamenedzsment a gazdaságilag fejlett országokban bő két évtizede töretlenül és virágzóan fejlődő szakterület. Magyarországon azonban még mindig nagyon kevesen ismerik a puszta elnevezést is, nemhogy a tartalmát."

A kis könyvet lapozgatva kiderül, hogy már a technológia definíciója sem egyszerű: ahány szerző, annyi meghatározás – a Függelékben is olvashatunk egy csokorra valót. A legszebben a következő hangzik: a technológia „könyvek százmillióiban, emberi fejek százmillióiban … és magukban a műtárgyakban tárolt tudás". A szerző tömör, szakszerű megfogalmazása pedig így szól: „A technológia szükségletek kielégítését lehetővé tevő szaktudás és eszközrendszer." S a technológiamenedzsment? A szintén számos definíció közül a szerző egy korábbi mondatát idézzük: „A technológiamenedzsment a vállalkozások üzleti és technológiai oldalának összehangolása annak érdekében, hogy a technológia minél eredményesebben és hatékonyabban szolgálja az üzleti életet."

Minden menedzser hoz technológiai döntéseket, még ha nincs is tudatában – például arról, hogy milyen nyomtatót vagy faxgépet kell vásárolni a cég számára. Ennek fényében nem meglepő, hogy mi magunk is technológiai döntések előtt állunk, amikor például autót vagy mosógépet veszünk. De miért van szükség erre az új diszciplínára, ha mindenki műveli? Az elemzések kimutatták, hogy számos iparvállalat nem a tőkehiány vagy a rossz marketing, hanem a technológiamenedzsment fogyatékosságai miatt ment tönkre. Az egyetemi képzés 1981ben indult el a Massachusetts-i Műszaki Egyetemen, s több mint tíz éve Magyarországon is tanítják a technológia menedzselését, hiszen a tudásalapú társadalomban kulcsszerepe van a vállalatok, vállalkozások működtetésében.

Pataki Béla könyve jó kalauz a szakterület megismeréséhez, a „Menedzseri tévhitek az új technológiákról" című rész ráadásul szórakoztató olvasmány is.

S. V.

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK