0 db
0 Ft
EN / HU
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Fordította: Kazanlár Szilvia, Mihancsik Zsófia
Megjelenés: 2010
Oldalszám: 248 oldal
Formátum: B/5
ISBN: 978-963-2791-51-7
Témakör: Közgazdaságtan
Sorozat: edition 2.0

Eredeti ár: 3500 Ft
Webshop ár: 2625 Ft

KOSÁRBA
A Google-modell
A menedzsment forradalma

Jól vezetni művészet

Figyelő
2010-09-16

Éppen ilyen forradalmian új szolgáltatással és gondolkodással tört be a Google a piacra. A cég sajátos menedzsmentmódszereit taglaló kötet kiemeli, hogy igazán sikeres vállalkozások csak ott jöhetnek létre, ahol a gazdasági, politikai, társadalmi környezet is kedvez ennek. A Google alapítói gyakran hangoztatják: a felhasználóra kell koncentrálni, aki valójában nem is fizet, ám éppen az ingyenes, de mégis jó szolgáltatás miatt szívesen fogadja a szolgáltatónak pénzt hozó reklámokat. Sokat lendített a cégen, hogy a szokásos kattintás alapú elszámolás helyett licitrendszerű árazást vezetett be, így eltűntek a lealkudható jutalékok, és a hirdetők költségei is tervezhetőbbé váltak.

A különféle internetes keresőmotorok közül is ügyes húzással emelkedett ki a Google. Miközben a konkurensek csak pénzért engedték meg, hogy mások a honlapjukba integrálják szolgáltatásukat, az amerikai keresőóriás ezt ingyen kínálta. Azt, pedig, hogy azóta is az élen tudott maradni, a szerző szerint nagyszerű egyetemi kapcsolatainak köszönheti: a kölcsönös előnyökre építő hálózat segítségével könnyen juthat kiváló szakemberekhez.

Az üzleti tervezéshez vagy új cég indításához segítséget keresők sem maradnak támasz nélkül. A közgazdász-munkapszichológus szerzőpáros szokatlanul kis alakú, s így vaskos könyve, bár tankönyvnek szánták, nem látszik annak. Sokkal inkább a közvetlen, adomázós, kis létszámú, laza szemináriumokat idézi, mint a személytelen előadásokat, vagy a fagyos csendet lehelő vizsgatermeket.

Az életszagú megfogalmazás kedvet csinál az olvasónak egy saját vállalkozás elindításához. A szellemes idézetekkel, viccekkel, de még kérdőívekkel is tarkított műből gyorsan elsajátíthatjuk az alapokat, szinte úgy érezzük, gyorstalpaló vállalkozóképzőn vagyunk. Megtudjuk, kinek és miért készül az üzleti terv, miként működnek a piacok, s hogyan elemezzük a konkurenseket. A hasonló kötetekhez képest jóval erősebb pszichológiai kitekintést nyújtó, de semmiféle üzleti előképzettséget nem igénylő írás segít megérteni a mérleg, az eredménykimutatás és a cash flow jelentőségét és alapvető összefüggéseit is; igaz, a kemény pénzügyi alapokat máshol kell elsajátítatniuk a fellelkesülteknek.

Juhász Péter

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK