0 db
0 Ft
EN / HU
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Megjelenés: 2017
Oldalszám: 224 oldal
Formátum: B/5
ISBN: 978-963-2799-54-4
Témakör: Informatika, Szociológia

Eredeti ár: 3500 Ft
Webshop ár: 2625 Ft

KOSÁRBA
Játékoslét
A gamifikáció világa

Játékból nyereség - Hogyan profitálhatsz a játékosított megoldásokból?

http://gamifikacio.blog.hu/
2017-6-07

Nemrég hírül adtuk, hogy megjelent az első magyar gamifikációs könyv, amit dr. Fromann Richárd vetett papírra. A könyv szakmai jelentőségét mutatja, hogy a könyvbemutató a hagyományos bemutatóktó abszolút jó értelemben véve - kissé eltérőre sikeredett. Ugyanis az író azt az elvet vallja, hogy az elmélet önmagában sosem elég, így a bemutatóra igazi, életszagú gamifikációs példákat hozott. Richárd mellett olyan előadók mutathatták be esettanulmányaikat, akik már aktívan alkalmazzák a gamifikációs módszertant a mindennapokban. A mai cikkünkben így egy kis hangulatjelentést hoztunk el számotokra.

Az esemény 2017.06.01-jén 18:00-kor kezdődött, és jobb helyszínt nem is választhattak volna a szervezők. A Google Ground színes, interaktív előadótermében hallgathatta meg a közönség Richárd és az előadók tapasztalatait. A téma már a kezdés előtt érdekesnek ígérkezett, nem véletlen tehát, hogy kb. 100 ember érkezett a rendezvényre. Az biztos, hogy a helyszín kapacitását kimaxoltuk, de még éppen kényelmesen elfértünk. Jó volt látni, hogy a gamifikáció komolyabb képviselői nagyobbrészt jelen voltak a rendezvényen. Kicsivel 18:00 után aztán elkezdődött a bemutató. Először a szerző mesélt a könyv megszületésének körülményeiről, mutatta be eredményeit, majd sorra jöttek a gyakorlati példák. Richárd előadása után Damsa Andrei, a JátékosLét Kutatóközpont szakmai vezetője tartott rövid bemutatót. Andrei a Játékoslét Kutatóközpontot, valamint a pszichológia és gamifikáció kapcsolatát ismertette.

 

Duelbox

A kedvcsináló után rögtön kipróbálhattuk a gamifikációt élőben is. A cégek előadásait a Duelbox nyitotta meg. Sárosi Róbert épp, hogy átért a Brain Bar Budapestről, - ahol a Duelbox Q&A és szavazó modulját is használták a rendezvény interaktívabbá tételére - nagy lendülettel és lelkesedéssel kezdett bele az előadásába. A Duelbox CEO-jának előadása alatt a telefonunkon pötyögve érthettük meg a hatékony rendezvény-játékosítási módszereket. Minden példát élőben is kipróbálhattunk, ami nagyon jó ötlet volt, mert így megtapasztalhattuk, hogy pontosan miről is van szó.  

A teljesen arculatra szabható webplatform egyik legnagyobb előnye, hogy nagyon egyszerűvé teszi az interaktivitást a szervező és a résztvevők számára is. A rendezvény vagy kampány üzenetét játékba csomagolva juttatja el a közönség számára, mindezt költséghatékony formában. Az interaktív eszköz segít abban, hogy a rendezvények során a közönség az okostelefonokon ne az e-maileket vagy a Facebook híreket böngéssze, hanem ezek helyett az előadások legfontosabb üzeneteit kövesse a telefonján.  Ezeket és a további előnyöket valós példákon keresztül ismerhettük meg.

Az első esettanulmány megmutatta, hogyan használhatók a cég moduljai az employer branding egyes területein. Jó példa volt erre egy állásbörze esete, ahol nehéz megszólítani a standot nem megközelítő embereket. Itt egy teljesen arculatra és üzenetre szabott, telefonon játszható kvíz történetét ismerhettük meg, amelynek az utolsó kérdéseihez már a kiállító standjánál kellett összegyűjteni az információkat. A standot látogató személyek száma így 30%-kal megnövekedett.

Róbert bemutatta, hogy a Duelbox remekül használható akár egy értékesítési tréningen is. A tréninget a cég egy igazi gameshow-vá változtatta. Az eredmény: 80%-os információmegtartás, ami szupernek mondható. 

A játékhoz persze hozzátartozik a szórakozás is. Nem meglepő hát, hogy a családi napok, céges nyílt napok kedvelt eszközei a Duelbox szórakoztató moduljai. Akár több száz, sőt több ezer ember játszhat egyszerre, így fokozva a hangulatot és az élményeket. A tartós élmények pedig valós elköteleződést eredményeznek.

A legutolsó példa pedig egy igazi újdonság volt. A rendszer akár már a Facebookra és televízióra is átültethető, így a TV csatornák akár élő szavazásokat indíthatnak a nézőik aktivizálására. Több neves tévécsatorna már alkalmazza ezt a megoldást, s meg vannak elégedve az eddigi eredményekkel.

Az előadások után az egyes modulokat később a Duelbox standjánál is kipróbálhatták az érdeklődők.

EcoSim & InterSim

Róbert előadása után az InterSim és EcoSim közös előadását hallgathattuk meg. A cég több területen is jeleskedik, így fejlesztéseik remekül alkalmazhatóak az oktatásban, toborzásban és az üzleti döntések területén. Példának a Diageo esettanulmányát hozták el, melyen keresztül bemutatták miképp építhető be hatékonyan a gamifikáció az employer branding stratégiákba.

Fligby

Fligbytól a vezetői szimulációs játékok hasznosságáról hallgathattunk meg előadást. A Fligby olyan játékokat próbál létrehozni, amik a való világot szimulálják. Ennek köszönhető, hogy amit alkotnak az nem mindig “fair”. De miért is kéne annak Lennie, mikor az életben sem mindig úgy történnek a dolgok, ahogy az elvárható lenne. A döntéseink olykor érzelmi alapúak, s a tényszerűéget mellőzik. Épp ezért hasznosak a Fligby szimulációs játékai. A vezetők számára kiváló tréningeket hoznak létre, amelyek kilépnek a steril környezetből, s segítik a vezetőket a kompetens döntéshozatalban.

 

Abagil

A Fligby után a Salesesek mindennapjaiba kaphattunk betekintést. Az bizonyára senkit nem lep meg, hogy egy értékesítő képzése, motiválása nem egyszerű feladat. Az Abagilnek azonban egy olyan oktatójátékot sikerült elkészíteni, ami fellelkesítette a dolgozókat. De lássuk miről is volt szó! Az Abagil játékában az eladóknak a különböző vevőtípusokkal kellett “megküzdeniük”. A játék teljesen magával ragadta a dolgozókat. Aki épp nem a vevőket szolgálta ki, az biztosan a sales-játékkal játszott. A dolgozók körébe hamar elérték a 100%-os részvételi arányt, így nem csoda, hogy a játék elstartolása után a megrendelések 32%-os növekedést produkáltak, az árbevétel pedig 21%-kal emelkedett. Ez elég szép eredmény, nem igaz?

Centaer Consulting

Az utolsó előtti előadás ismét alatt ismét az employer branding vizeire eveztünk. A Centaer Consulting Kft. a dolgozók motivációján, a belső folyamatok hatékonyabbá tételén munkálkodik. Rendszerükkel az alkalmazottak folyamatos visszajelzést kaphatnak munkájukról, s játszva abszolválhatják a kitűzött egyéni céljaikat.

 

Practify

Practify a szakmai és nem szakmai tréningeket teszi hatékonyabbá. Tény, hogy az emberek 85%-a pár nap alatt elfelejti, amit egy kurzuson tanul. Ez az adat bizony elég lehangoló, de legfőképp elgondolkodtató. Hiszen mi értelme van olyan tréningeken részt venni, amelyek nem biztosítanak hosszútávú tudást?! Jogos igény, hogy a kurzus díjáért olyan információkhoz jussunk, melyeket hosszú távon tudunk hasznosítani. A Practify erre a problémára kínál megoldást. A gamifikált módszerrel nem csak a tréning ideje alatt van lehetőség ellenőrizni az anyag elsajátításának sikerességét, de az oktatás után is követhető a tréning hatékonysága. Az egyedi, játékosított megoldások a trénernek, a résztvevőnek és a résztvevő menedzserének is a javát szolgálják. A tréner számára az utókövetés automatikussá és rugalmasabbá válik. A menedzser nyomon követheti alkalmazottjának fejlődését, és az általa elvégzett tréning sikerességét. A résztvevő pedig lehetőséget kap, hogy ne csak a kurzus ideje alatt, kompakt módon tanulhasson, hanem legyen ideje a gyakorlatba is átültetni a megszerzett tudást.

Természetesen minden megoldás a játék erejére épített. Most igyekeztünk pár mondatban összefoglalni az egyes cégek fő érdemeit, de természetesen a fenti előnyöket akkor érezhetjük át igazán, ha magunk is kipróbáljuk ezeket a játékosított szolgáltatásokat. Mi nagyon jól éreztük magunkat ezen a rendezvényen, nagyon sokat tanultunk egymás tapasztalataiból is, és az este végeztével csak azt tudtuk mondani: még több gamifikációs eseményt! Bízunk benne, hogy nem kell sokáig várni a következő ilyen programra!

Pacsi Diána

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK