Olvasók Boltja
1136 Budapest, Pannónia utca 35-37.
H – P: 10 – 18 óráig
Typotex Könyvesbolt
1024 Budapest, Fillér utca 9-11. "A" lépcsőház, 54-es kapucsengő
H – Cs: 9 – 16 óráig
Péntekenként üzletünk zárva tart.
ELTE Pult
Cím: Budapest, XI. kerület, Pázmány Péter sétány 1/A., földszint
Hétfőn, szerdán és csütörtökön: 10 – 16 óráig
Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
Bernard
Girard számos menedzsmenttel foglalkozó szakkönyv szerzője, és több
európai illetve amerikai nagyvállalat vezetési tanácsadója. Világszerte
tart előadásokat a Google menedzsment módszereiről, és arról,
hogyan lehet e módszereket más üzletágakban alkalmazni.
Bernard
Girard május 27-én előadást tart az Óbudai Egyetemen!
Az első
világháborút követően a General Motors és a Ford megteremtette a modern
nagyvállalatot a maga pénzügyi és statisztikai ellenőrző rendszereivel,
tömegtermelésével, szabványosításával, tudományosan megtervezett
szerelőszalagjaival, és autonóm részlegekből álló szervezetével. Az
1960-as években a nagy elosztóhálózatok létrehozták a fogyasztói
társadalmat a hitelre történő vásárlás rendszerével, az önkiszolgáló
üzletekkel, a médiabirodalmakkal, a tömegmédiában megjelenő
reklámkampányokkal, a márkanevekkel és világtermékekkel.
Az
1980-as években a Toyota lett annak az iparvállalatnak a prototípusa,
amely kiemelt módon figyel termékeinek minőségére és folyamatos
továbbfejlesztésére. Napjainkban a Google az a vállalat, amely
újrafogalmazza vezetési módszereinket, munkavégzésünk módját, a
szervezetek irányítását, és az emberek vezetését. És mindezt igen
sajátságos kontextusban teszi, az internetében, az 1990-es években a
Szilícium-völgy vidékén született
elosztott-intelligenciagazdaságéban.
A
vállalatvezetés 21. századi forradalma igencsak eredményesnek bizonyult:
a Millward Brown piackutató vállalat áprilisban közzétett - több mint
egymillió vásárló megkérdezésén alapuló, a fogyasztói preferenciákat
pénzügyi mutatókkal kombináló - kutatása alapján, alig 15 évvel a
megalapítása után mára a világ legértékesebb márkaneve egyértelműen a Google,
ami 114 milliárd dollárt ér!
A Google az új típusú szervezetek prototípusa, látnoki alapítói számos
tekintetben megújították a vállalatokról való gondolkodást, legyen szó
akár a humánerőforrásokról, a termelésről, az ügyfélkapcsolatokról, és
ami a legfontosabb, az üzleti folyamatok irányításáról. Mindezt a maga
módján tette - újított, de más vállalatoktól, az új technológiák
világából is kölcsönzött -, és ami teljesen szokatlan, egyetemi
környezetben. A vállalat rendkívül gyors növekedése, alapítóinak
személyisége, látásmódja, tudományos felkészültsége, megszállottsága, és
azoknak a szakembereknek a tapasztaltsága, akiket maguk köré
gyűjtöttek, mind-mind hozzájárult e páratlan modell megalkotásához.
Az
előadás célja, hogy kulcsot adjon e modell megértéséhez: hogyan és miért
működik úgy, ahogyan működik. Elsősorban azokat a vállalatvezetési
módszereket vesszük górcső alá, amelyeket a Google alapítói
találtak ki, és amelyek igen távol állnak a legjobb iskolákban tanított
üdvözítő módszerektől. Részletesen szemügyre vesszük azokat az
újításokat, amelyeket az emberi erőforrások, a szervezet, az innovációk
és a termelés működtetésében bevezettek.
A Google sikerének titka, hogy újfajta kapcsolatokat épített ki felhasználóival,
a fogyasztói közösségekkel, és mindenki másnál hatékonyabban tette őket
saját sikereinek forrásává. Az előadásban bemutatjuk, hogy az
ügyfélkapcsolatok automatizálása milyen mélyen megváltoztatta a
felhasználókkal fennálló évtizedes viszonyrendszert, és olyan szerepet
adott nekik, amellyel soha korábban nem rendelkeztek. Megmutatjuk, hogy
egy eszme - az ügyfelek elsőbbsége - mennyiben járult hozzá a vállalat
sikeréhez és növekedéséhez. A vezetés forradalma ugyanis a vállalat és
ügyfelei kapcsolatát is forradalmasította.
Végül a
modell határairól fogunk gondolkodni, és bemutatjuk azokat az új
problémákat, amelyeket egy ilyen vizsgálódás felvet.
Az
előadás minden vezetőnek szól - legyen akár vállalati menedzser, akár
államigazgatási vezető, oktatási vagy kutatási szervezet vezetője -, aki
az internet korában sikerre akarja vinni vállalkozását, és úgy véli,
hogy a siker kulcsa az ügyfelekkel kialakított megfelelő kapcsolatokban
rejlik. De ugyanígy hasznos lehet minden egyetemistának, a jövő
vezetőinek is, mert ezek a módszerek gyorsan elterjedtek más
szektorokban is.