2022. június 30-án és július 1-én üzletünk LELTÁR miatt zárva tart!
1136 Budapest, Pannónia utca 35-37.
H – P: 10 – 18 óráig
Typotex Könyvesbolt
2022. június 30-án üzletünk zárva tart!
1024 Budapest, Fillér utca 9-11. "A" lépcsőház, 54-es kapucsengő
H – Cs: 9 – 16 óráig
Péntekenként üzletünk zárva tart.
ELTE Pult
Cím: Budapest, XI. kerület, Pázmány Péter sétány 1/A., földszint Nyári szünet: 2022. június 27-től szeptember 12-ig
Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
1. Bernard Girard "Menedzsment módszerek az információs társadalomban" címmelmájus 27-én, csütörtökön 9 órakor tart előadást az Óbudai Egyetem (1034 Budapest, Bécsi út 96/b.) F09-es előadójában.
2. Hogyan lett a Google a történelem legérdekesebb vállalata?
Bernard Girard számos menedzsmenttel foglalkozó szakkönyv szerzője, és több európai illetve amerikai nagyvállalat vezetési tanácsadója. Világszerte tart előadásokat a Google menedzsment módszereiről, és arról, hogyan lehet e módszereket más üzletágakban alkalmazni.
Az első világháborút követően a General Motors és a Ford megteremtette a modern nagyvállalatot a maga pénzügyi és statisztikai ellenőrző rendszereivel, tömegtermelésével, szabványosításával, tudományosan megtervezett szerelőszalagjaival, és autonóm részlegekből álló szervezetével. Az 1960-as években a nagy elosztóhálózatok létrehozták a fogyasztói társadalmat a hitelre történő vásárlás rendszerével, az önkiszolgáló üzletekkel, a médiabirodalmakkal, a tömegmédiában megjelenő reklámkampányokkal, a márkanevekkel és világtermékekkel.
Az 1980-as években a Toyota lett annak az iparvállalatnak a prototípusa, amely kiemelt módon figyel termékeinek minőségére és folyamatos továbbfejlesztésére. Napjainkban a Google az a vállalat, amely újrafogalmazza vezetési módszereinket, munkavégzésünk módját, a szervezetek irányítását, és az emberek vezetését. És mindezt igen sajátságos kontextusban teszi, az internetében, az 1990-es években a Szilícium-völgy vidékén született elosztott-intelligenciagazdaságéban.
A vállalatvezetés 21. századi forradalma igencsak eredményesnek bizonyult: a Millward Brown piackutató vállalat áprilisban közzétett - több mint egymillió vásárló megkérdezésén alapuló, a fogyasztói preferenciákat pénzügyi mutatókkal kombináló - kutatása alapján, alig 15 évvel a megalapítása után mára a világ legértékesebb márkaneve egyértelműen a Google, ami 114 milliárd dollárt ér!
A Google az új típusú szervezetek prototípusa, látnoki alapítói számos tekintetben megújították a vállalatokról való gondolkodást, legyen szó akár a humánerőforrásokról, a termelésről, az ügyfélkapcsolatokról, és ami a legfontosabb, az üzleti folyamatok irányításáról. Mindezt a maga módján tette - újított, de más vállalatoktól, az új technológiák világából is kölcsönzött -, és ami teljesen szokatlan, egyetemi környezetben. A vállalat rendkívül gyors növekedése, alapítóinak személyisége, látásmódja, tudományos felkészültsége, megszállottsága, és azoknak a szakembereknek a tapasztaltsága, akiket maguk köré gyűjtöttek, mind-mind hozzájárult e páratlan modell megalkotásához.
Az előadás célja, hogy kulcsot adjon e modell megértéséhez: hogyan és miért működik úgy, ahogyan működik. Elsősorban azokat a vállalatvezetési módszereket vesszük górcső alá, amelyeket a Google alapítói találtak ki, és amelyek igen távol állnak a legjobb iskolákban tanított üdvözítő módszerektől. Részletesen szemügyre vesszük azokat az újításokat, amelyeket az emberi erőforrások, a szervezet, az innovációk és a termelés működtetésében bevezettek.
A Google sikerének titka, hogy újfajta kapcsolatokat épített ki felhasználóival, a fogyasztói közösségekkel, és mindenki másnál hatékonyabban tette őket saját sikereinek forrásává. Az előadásban bemutatjuk, hogy az ügyfélkapcsolatok automatizálása milyen mélyen megváltoztatta a felhasználókkal fennálló évtizedes viszonyrendszert, és olyan szerepet adott nekik, amellyel soha korábban nem rendelkeztek. Megmutatjuk, hogy egy eszme - az ügyfelek elsőbbsége - mennyiben járult hozzá a vállalat sikeréhez és növekedéséhez. A vezetés forradalma ugyanis a vállalat és ügyfelei kapcsolatát is forradalmasította.
Végül a modell határairól fogunk gondolkodni, és bemutatjuk azokat az új problémákat, amelyeket egy ilyen vizsgálódás felvet.
Az előadás minden vezetőnek szól - legyen akár vállalati menedzser, akár államigazgatási vezető, oktatási vagy kutatási szervezet vezetője -, aki az internet korában sikerre akarja vinni vállalkozását, és úgy véli, hogy a siker kulcsa az ügyfelekkel kialakított megfelelő kapcsolatokban rejlik. De ugyanígy hasznos lehet minden egyetemistának, a jövő vezetőinek is, mert ezek a módszerek gyorsan elterjedtek más szektorokban is.