„Ilyet én is tudok” – Sokmilliós művek kalapács alatt
„Rendszeresen szoktam fogadásokat ajánlani ismerőseimnek, hogy egy modern, vagy kortárs, elsősorban absztrakt/nonfiguratív munkákat felvonultató képzőművészeti kiállításban hány perc alatt fogjuk meghallani azt a mondatot bármelyik kép előtt: „Ilyet én is tudok…” (B. változat: „Ilyet a hároméves unokám is tud…”) Amikor pedig egy-egy ilyen alkotás dollár- vagy font-milliókért cserél gazdát egy New York-i vagy londoni árverésen, akkor meg – még az is lehet, hogy ugyanezektől az emberektől – rendre azt halljuk, hogy „Vajon ki az a … (itt általában valamilyen súlyosan sértőnek szánt szó szokott állni), aki ennyi pénzt ad ezért…?” Márpedig a világ legdrágábban elkelt műalkotásai között ma alig van „klasszikus” régi festmény vagy szobor, a legtöbb sztár-tétel az úgynevezett „Post-War”, vagy éppen a kortárs alkotások közül kerül ki. De vajon miért…?” (Martos Gábor)
A szerzővel, Martos Gáborral Topor Tünde művészettörténész, az Art magazin főszerkesztője beszélget.
Időpont
2018. november 21., szerda, 17:00 óra
Helyszín
Írók Boltja, 1061 Budapest, Andrássy út 45.