Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
0 db
0 Ft
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Fordította: Nyisztor Andor, Tölgyesi Zsuzsanna
Kiadás: második kiadás
Megjelenés: 2004
Oldalszám: 427 oldal
Formátum: B/5, kötve
ISBN: 978-963-9548-16-9
Témakör: Informatika

Elfogyott

WEB-design

Webergonómia

IT
Business — 2004 április 20.
Minden, amit az oldalak, a tartalom és a site tervezéséről, az intranetekről tudni kell, megtalálható ebben a színes weboldalakkal gazdagon illusztrált műben.
Ez a könyv az átlagfelhasználó szemével vizsgálja a webet; a monitoron megjelenő képi forma és az attól elválaszthatatlan tartalom tervezésének gyakorlati kézikönyve.
A világháló sikere az ergonómiától függ. A web hatalommal ruházza fel a vásárlót, aki kattintásaival mindent eldönthet – írja könyvének bevezetőjében Jakob Nielsen. Egy kattintás, és ott vagyok, ahol akarok – tehát a webergonómiát, a felhasználók lebilincselésének művészetét érdemes kitanulni.
Alapvetően kétféleképpen lehet megközelíteni a webes tervezést: művészi önkifejezéssel, illetve mérnöki, vevőközpontú, problémamegoldó elképzeléssel.
Ez a könyv határozottan a mérnöki változat mellett voksol. Bár szükség van művészi kivitelezésre, jópofa megoldásokra és általában arra, hogy jól szórakozzunk a weben töltött idő alatt, egy webes projekt legfőbb célja mégiscsak az, hogy megkönnyítse a különféle gyakorlati műveletek végrehajtását.
Példák sora szolgál annak bemutatására, hogy egy-egy megoldás a felhasználó szemszögéből működik-e vagy sem, érdemes-e átvenni ezeket az ötleteket, vagy inkább más megoldás után kell nézni. Sok gyakorlati tapasztalaton alapuló szabály, alapelv és módszer gyűjteménye ez a kötet – ismerni kell ugyanis a szabályokat ahhoz, hogy tudjuk, melyiket érdemes betartani, figyelmen kívül hagyni vagy akár megszegni. Ha úgy döntünk, hogy valamelyik irányelvtől el akarunk térni, csak akkor tegyük, ha nagyon alapos okunk van rá – figyelmeztet a szerző.
A webes tervezést rendszerezve közelíti meg. Több olyan módszert mutat be, amelyet bárki alkalmazhat a felhasználók igényeinek felmérésére. Először az oldaltervezéssel, a weboldalak felületének felhasználásával foglalkozik. Ezután a tartalomtervezés kerül sorra, a negyedik fejezet pedig az ergonómiai szempontból legfontosabb site-tervezéshez ad tanácsokat, a rákövetkező pedig az intranettervezés fortélyait tárgyalja. Az utolsó, tervezéssel foglalkozó fejezetben a nemzetközi használatra szánt weboldalak buktatóira hívja fel a figyelmet.
A nyolcadik fejezet a web közeljövőjéről szól, Jakob Nielsen mondandóját így foglalja össze: a weben az egyetlen állandó a változás. S hogy mi az a három ok, amiért a felhasználók el fognak látogatni site-unkra? Megtudhatják a könyv utolsó fejezetéből.
Bende Magdolna

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK