
Akció kezdete: 2021-11-25
Akció vége: 2023-12-31
Teljes érték: 8 900 Ft
Akciós ár: 5 340 Ft
legalább 3 (különböző) könyv vásárlása esetén a teljes árból
Afonso Cruz (1971) sokoldalú figura: nem csak író, hanem kiváló grafikus és közismert zenész is egyben. Könyveit saját alkotásai díszítik, de számtalan mesekönyvet is illusztrált már, és ezen kívül még animációs filmeket is rendez. A bluesos, swinges dalokat játszó The Soaked Lamb nevű zenekarban gitározik, bendzsózik, ukulelézik, vagy ha kell, hát énekel.
Írói karrierje 2008-ban indult az Isten húsa (A Carne de Deus) című regényével. Nagyon termékeny alkotó, írásaival számos portugál díjat nyert már. Legjelentősebb nemzetközi sikere, hogy A Kokoschka babája 2012-ben elnyerte az Európai Unió irodalmi díját.
Kokoschka babája
Oskar Kokoschka, a festő annyira bele volt bolondulva Alma Mahlerba, hogy amikor véget ért a kapcsolatuk, készíttetett egy élethű babát, amely szerelme minden egyes részletét hűen lemásolta. A bábkészítőnek írt levelébe, amelyet a babához mellékelt, és amelyet pontos leírással ellátott rajzok kísértek, még azt is belevette, hogy a bőrnek mely ráncait tartja nélkülözhetetlennek. Kokoschka, aki nem akarta véka alá rejteni a szenvedélyét, a városban sétálgatott a babával, eljárt vele az operába. Egy nap aztán elege lett belőle, a fejéhez vágott egy üveg vörösbort, és a baba a szemétbe került. És innentől kezdve sok ember sorsában töltött be létfontosságú szerepet, olyan emberek életében, akik túlélték a második világháborúban a Drezdára hullott négyezer tonna bombát.
Festő a mosogató alatt
Afonso Cruz portugál író és képzőművész valós történetet gyúr egybe a szárnyaló fantáziával. A metaforákkal átszőtt elbeszélés főhőséhez a szerző nagyszüleinek élete nyújtott inspirációt, akik valóban rejtegettek egy, a nácizmus elől menekülő szlovák zsidó festőt a mosogatójuk alatt. Jozef Sors életpályájához kapcsolódóan megalkotott egy fejlődésregényt, hittel és érzékenységgel alkalmazva az irodalom átlényegítő erejét, és a konfliktusokkal és üldözésekkel teli 20. század háttere előtt tette lehetővé, hogy a kollektív és az egyéni viszonyokat más szempontokból is megismerhessük.
Virágok
Két férfit sodor egymás mellé az élet: az idősebb egy műtét következtében elveszítette a személyes emlékeit, melyeket erősen meghatározott a diktatúra, a fiatalabb pedig a hétköznapokba belefásulva nem tudja, hogyan is tehetné emlékezetessé az életét. Az idősebb nem emlékszik a részletekre, a fiatalabb pedig elveszik közöttük. Hogyan segíthetnének egymáson, ha már magukon sem tudnak? Együtt erednek az elfeledett múlt nyomába, hogy összerakják egy ember történetét mindabból, amit az ismerősei tudnak róla elmondani. A fado-énekesnő, a hős görögök soha nem síró leszármazottja, a főállású bohóc – mindannyian mesélni kezdenek, s a történetüket mint egy-egy szál virágot nyújtják át. Talán sikerül a virágokból összerendezni egy csokrot. Talán sikerül felvenni a harcot az ürességgel. Talán a virágok megmutatják mindazt, amiről soha nem szabad megfeledkeznünk. Talán mindkét férfinak sikerül méltóvá válnia a virágokhoz...