"Napjaink forrongó, folyton változó világában jelentős előnyre tehet szert, aki "digitális" vállalatokat tud ki- és átalakítani" - olvasható a könyv bevezetőjében a szerzők sommás véleménye. A legtöbb vezető azonban még mindig azt gondolja, hogy az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet pusztán a világhálón történő adásvételt jelenti, holott az e-kereskedelem alapjaiban változatja meg a versenyt, az ügyfélkapcsolat természetét, a teljesítés gyorsaságát és a vezetés jellegét. Éppen az e-kereskedelemmel kapcsolatos tévhit eloszlatására, a gyakorlatban is hasznosítható segítségként készítette el a két amerikai szakember a kötetet, amely az elektronikus üzletkialakításához, illetve a cégek átalakításához szolgáló útmutató. A vállatok, vállalkozások csak akkor vehetik fel a versenyt az e-kereskedelem világában, ha átalakítják a cég belső szerkezetét, megújítják az üzleti stratégiát, megszervezik az ügyfélkapcsolatokat, az értékesítés- és ellátásláncot, kialakítják a megfelelő beszerzésmodellt, kidolgozzák az e-üzleti tervet stb. A szerzők jobbára az amerikai üzleti gyakorlatból vett esettanulmányok felhasználásával vezetik végig az érdeklődőt az e-üzlet kialakításának és működtetésének teljes folyamatán, ezzel nyújtva segítséget az e-üzlet részletes programjának elkészítéséhez. A téma hazai szakirodalmi feldolgozása még meglehetősen szerénynek mondható - a jelenlegi kötet az eddigi legátfogóbb tárgyalása a témának magyar nyelven.