
Fordította: Gyárfás Vera
Megjelenés: 2004
Oldalszám: 550 oldal
Formátum: B/5, kötve
ISBN: 978-963-9326-25-5
Témakör: Informatika
Sorozat: Információs társadalom A-tól Z-ig
Elfogyott
Megjelenés: 2004
Oldalszám: 550 oldal
Formátum: B/5, kötve
ISBN: 978-963-9326-25-5
Témakör: Informatika
Sorozat: Információs társadalom A-tól Z-ig
Elfogyott
Az e-üzlet
Útmutató a sikerhez
Digitális vállalkozás
IT
Business — 7. szám, 2003. március 19.
Az e-üzlet, az e-kereskedelem – mint általában minden újonnan jelentkező tartalom – erősen megosztja a szakmai közvéleményt. Ravi Kalakota és Marcia Robinson eligazítást nyújt.
Napjaink folyton változó világában jelentős előnyre tehet szert, aki „digitális” vállalatokat tud ki- és átalakítani – olvasható a könyv bevezetőjében a szerzők véleménye. Az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet nem pusztán árucikkek adásvétele a világhálón.
Az e-kereskedelem alapjaiban változatja meg a versenyt, az ügyfélkapcsolatok természetét, a vezetés jellegét; az elektronikus kereskedelemre való áttérés mérföldkő a cégek életében, a versenyképesség, sőt az életben maradás feltétele.
Az e-kereskedelemmel kapcsolatos tévhit eloszlatására készítette el a két amerikai szakember a kötetet. Könyvükben lépésről lépésre mutatják be, hogyan érdemes kiválasztani a legjobb stratégiát, hogyan kell végrehajtani annak egyes elemeit, hogyan juthatunk túl a buktatókon és válhatunk sikeressé. Mindenekelőtt az építőkockákból, az úgynevezett vállalkozási alkalmazásokból álló e-üzlet felépítését tárgyalják. A piacvezető cégek bonyolult e-modelleket alakítanak ki az összekapcsolódó vállalkozási alkalmazásokból, és e modellek köré szervezik stratégiáikat. Minden vállalkozási alkalmazáshoz egyesíteni kell az ügyfélközpontú folyamatokat, az informatikai rendszereket, a kezelési rendszereket és a kultúrát – állítják a szerzők.
A könyv középső részében térnek ki az új e-vállalat különböző e-üzleti tervezési elemeire, végül pedig azokkal a kihívásokkal foglalkoznak, amelyek a digitális vállalkozássá alakulás során érhetik a cégeket.
Kalakota és Robinson a gazdaság számos résztvevőjét – a felsővezetőket, a stratégiai vezetőket, a tanácsadókat, az informatikai vezetőket, emellett a vállalkozókat és a közgazdaságtant hallgató diákokat is – megszólítja.
Részletes esettanulmányaik, gyakorlati tanácsaik útmutatóval szolgálnak az üzleti vállalkozások következő generációjának kialakításához.
Napjaink folyton változó világában jelentős előnyre tehet szert, aki „digitális” vállalatokat tud ki- és átalakítani – olvasható a könyv bevezetőjében a szerzők véleménye. Az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet nem pusztán árucikkek adásvétele a világhálón.
Az e-kereskedelem alapjaiban változatja meg a versenyt, az ügyfélkapcsolatok természetét, a vezetés jellegét; az elektronikus kereskedelemre való áttérés mérföldkő a cégek életében, a versenyképesség, sőt az életben maradás feltétele.
Az e-kereskedelemmel kapcsolatos tévhit eloszlatására készítette el a két amerikai szakember a kötetet. Könyvükben lépésről lépésre mutatják be, hogyan érdemes kiválasztani a legjobb stratégiát, hogyan kell végrehajtani annak egyes elemeit, hogyan juthatunk túl a buktatókon és válhatunk sikeressé. Mindenekelőtt az építőkockákból, az úgynevezett vállalkozási alkalmazásokból álló e-üzlet felépítését tárgyalják. A piacvezető cégek bonyolult e-modelleket alakítanak ki az összekapcsolódó vállalkozási alkalmazásokból, és e modellek köré szervezik stratégiáikat. Minden vállalkozási alkalmazáshoz egyesíteni kell az ügyfélközpontú folyamatokat, az informatikai rendszereket, a kezelési rendszereket és a kultúrát – állítják a szerzők.
A könyv középső részében térnek ki az új e-vállalat különböző e-üzleti tervezési elemeire, végül pedig azokkal a kihívásokkal foglalkoznak, amelyek a digitális vállalkozássá alakulás során érhetik a cégeket.
Kalakota és Robinson a gazdaság számos résztvevőjét – a felsővezetőket, a stratégiai vezetőket, a tanácsadókat, az informatikai vezetőket, emellett a vállalkozókat és a közgazdaságtant hallgató diákokat is – megszólítja.
Részletes esettanulmányaik, gyakorlati tanácsaik útmutatóval szolgálnak az üzleti vállalkozások következő generációjának kialakításához.
Kapcsolódó recenziók
- Könyvsorozat az információs társadalomról (Dr. Kürti Judit, CEO magazin , 2002)
- Infotársadalom A-tól Z-ig (, Magyar Nemzet – 2002. március 25., )
- Kibertékutatás (Schiller Róbert, Beszélgetünk, csevegünk — élűnk, )
- Az e-üzlet. Útmutató a sikerhez (, Könyvtári ajánló, )
- Digitális vállalkozás (Bende Magdolna, IT, Business — 7. szám, 2003. március 19.)
- Könyvsorozat az információs társadalomról (Z.Karvalics László, CEO Magazin, )
AJÁNLOTT KÖNYVEK