
Megjelenés: 2010
Oldalszám: 248 oldal
Formátum: B/5
ISBN: 978-963-2791-51-7
Témakör: Közgazdaságtan
Sorozat: edition 2.0
Eredeti ár: 3500 Ft
Webshop ár: 1750 Ft
KOSÁRBA
Jól vezetni művészet
Éppen ilyen forradalmian új szolgáltatással és gondolkodással tört be a Google a piacra. A cég sajátos menedzsmentmódszereit taglaló kötet kiemeli, hogy igazán sikeres vállalkozások csak ott jöhetnek létre, ahol a gazdasági, politikai, társadalmi környezet is kedvez ennek. A Google alapítói gyakran hangoztatják: a felhasználóra kell koncentrálni, aki valójában nem is fizet, ám éppen az ingyenes, de mégis jó szolgáltatás miatt szívesen fogadja a szolgáltatónak pénzt hozó reklámokat. Sokat lendített a cégen, hogy a szokásos kattintás alapú elszámolás helyett licitrendszerű árazást vezetett be, így eltűntek a lealkudható jutalékok, és a hirdetők költségei is tervezhetőbbé váltak.
A különféle internetes keresőmotorok közül is ügyes húzással emelkedett ki a Google. Miközben a konkurensek csak pénzért engedték meg, hogy mások a honlapjukba integrálják szolgáltatásukat, az amerikai keresőóriás ezt ingyen kínálta. Azt, pedig, hogy azóta is az élen tudott maradni, a szerző szerint nagyszerű egyetemi kapcsolatainak köszönheti: a kölcsönös előnyökre építő hálózat segítségével könnyen juthat kiváló szakemberekhez.
Az üzleti tervezéshez vagy új cég indításához segítséget keresők sem maradnak támasz nélkül. A közgazdász-munkapszichológus szerzőpáros szokatlanul kis alakú, s így vaskos könyve, bár tankönyvnek szánták, nem látszik annak. Sokkal inkább a közvetlen, adomázós, kis létszámú, laza szemináriumokat idézi, mint a személytelen előadásokat, vagy a fagyos csendet lehelő vizsgatermeket.
Az életszagú megfogalmazás kedvet csinál az olvasónak egy saját vállalkozás elindításához. A szellemes idézetekkel, viccekkel, de még kérdőívekkel is tarkított műből gyorsan elsajátíthatjuk az alapokat, szinte úgy érezzük, gyorstalpaló vállalkozóképzőn vagyunk. Megtudjuk, kinek és miért készül az üzleti terv, miként működnek a piacok, s hogyan elemezzük a konkurenseket. A hasonló kötetekhez képest jóval erősebb pszichológiai kitekintést nyújtó, de semmiféle üzleti előképzettséget nem igénylő írás segít megérteni a mérleg, az eredménykimutatás és a cash flow jelentőségét és alapvető összefüggéseit is; igaz, a kemény pénzügyi alapokat máshol kell elsajátítatniuk a fellelkesülteknek.
Kapcsolódó recenziók
- Google kérdések (Kelemen László, Galamus, 2010.05.29.)
- A menedzsment forradalma (A Google modell) (almás, www.pestiest.hu, 2011.05.13 |)
- Bizalomból birodalom (Bóc István, Élet és Tudomány, 2010-12-24)
- A Google-modell (Kerékgyártó György, Gyártás Trend, 2010-10-26)
- Aki keres, az talál (Laik Eszter, Könyvhét, 2010-11)
- Jól vezetni művészet (Juhász Péter, Figyelő, 2010-09-16)
- A Google-modell (Osman Péter, www.osmanpeter.blogspot.com, 2010-10)
- A Google-modell (Osman Péter, Matisz, 2010-10-07)
- Ajándékgazdaság? (Molnár Csaba, Magyar Nemzet, 2010-06-19)
- Bernard Girard: „A pénz önmagában nem talál fel semmit” (Izsák Norbert, HVG, 2010-06-20)
- Amit tudni akarsz a Google-ról... (Hargitai Miklós, Népszabadság, 2010-06-12)
- Interjú Bernard Girard-ral (Kelemen László, www.galamus.hu, 2010-05-29)