Szendrei Julianna könyvének alcíme: "Dialógusok a matematikatanításról tanároknak, szülőknek és érdeklődőknek".
Az alcímnek megfelelően, a szókratészi kérdve kifejtő módszerrel, tizennyolc dialóguson keresztül elmélkedhetünk olyan kérdésekről, mint például a matematikatanítás céljai, tartalma, a típusfeladatok és algoritmusok szerepe a gyakorlatban, a matematikatanár személyisége, a tanár szervező munkája, a tehetséggondozás, vagy a tanmenetek fontossága, elkészítésük módszerei.
A szerző mindvégig élvezetes, közérthető stílusban fogalmaz, az elképzelt szkeptikus kérdező pedig valóban gyakorlati problémákat vet fel, így valószínűleg a gyakorló pedagógusok számára ismerős helyzetek, kérdések kerülnek terítékre. A beszélgetéseket vezető hatalmas tapasztalattal és empátiával rendelkező matematikatanár pedig példamutató következetességgel, ugyanakkor kellő önkritikával viszi végig gondolatmeneteit, biztosítva ezáltal a szakmai hitelességet.
Ezek alapján a könyvet nyugodt szívvel ajánljuk azoknak a szülőknek (esetenként a diákoknak is), akik valaha már kerültek abba a nehéz helyzetbe, hogy meg kellett magyarázni gyermekeiknek, hogy miért is kell matematikát tanulni, illetve mit is lehet abban szeretni.