Ez az oldal sütiket használ
A www.typotex.hu webáruházának felületén sütiket (cookies) használ, vagyis a rendszer adatokat tárol az Ön böngészőjében. A sütik személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi elveinket!
0 db
0 Ft
Felhasználó neve / E-mail cím

Jelszó

Elfelejtett jelszó
 
 
 
Fordította: Jakabffy Imre, Jakabffy Éva
Megjelenés: 2022
Oldalszám: 316 oldal
Formátum: B/5
ISBN: 978-963-4931-86-7
Témakör: Pszichológia, Szociológia, Pedagógia
Sorozat: Test és lélek

Eredeti ár: 5500 Ft
Webshop ár: 4125 Ft

KOSÁRBA
A rugalmas agy
Miért tanulunk hatékonyabban, mint a gépek?

A rugalmas agy

https://www.bdmk.hu/
2023-2-21

Annak ellenére, hogy azzal talán mindenki tisztában van, hogy agyunk mennyire páratlan, működésének pontos módját, a tanulás folyamatát csak kevesen ismerik. Pedig éppen ezek révén tehetnék szert olyan tudásra, amellyel a tanulás, és az arra épülő, valamint azt meghatározó kognitív folyamatokat is magasabb szintre emelhetnénk. A jelen kötet szerzője csodálattal tekint az emberi agyra, arra a végtelen lehetőséghalmazra, amely e 86 milliárd idegsejt kapcsolati rendszerében rejtezik. Stanislas Dehaene szeretné olvasóit arra is megtanítani, hogy miért és hogyan érdemes tanulni, miért fontos az agy karbantartása, az állandó használat, s végül úgy gondolja, hogy agyunk és a tanulás folyamatának alaposabb megismerése az egyének tanulási képességeit és társadalmak oktatási rendszerét, a pedagógusok napi gyakorlatát is előbbre mozdíthatja. A könyv az agyi plaszticitást járja körbe, vagyis azt a – csak az agyra jellemző – rugalmasságot, amely még extrém helyzetekhez is képes alkalmazkodni, legyen szó vakságról vagy siketségről vagy egy olyan balesetről, amely során teljesen lebénul az érintett. Egyelőre, bár a mesterséges intelligenciák igen komoly eredményeket érnek el a tanulás terén, agyunk még mindig sokkal jobban és eredményesebben tanul, mint e programok. A könyv második feléből azt is megtudhatjuk, hogyan tanul agyunk, majd a harmadik részben a tanulás négy alappillérével ismerkedhetünk meg, úgymint a figyelemmel, az aktív bevonódással, a hiba esetén történő visszajelzéssel, valamint a konszolidációval, amikor a frissen bevitt adatok mélyebben is rögzülnek. A záró részben az idegtudományok legfrissebb eredményei alapján gondolja újra a szerző mindazt, amit a tanulásról eddig gondolni véltünk. A kötet végén a jegyzetek, a felhasznált irodalom, valamint a névmutató kapott helyet.

Berzsenyi Dániel Könyvtár

Kapcsolódó recenziók

AJÁNLOTT KÖNYVEK