2012. január
A világháló sikere az ergonómiától függ. Ha a vásárló nem találja meg a terméket, nem is fogja megvenni. A web hatalommal ruházza fel a vásárlót, aki kattintásaival mindent eldönthet. Weboldalak százmilliói révén a felhasználók mára annyi választási lehetőséghez jutottak, hogy meglehetősen türelmetlenné váltak, és sürgős eredményeket akarnak. Ha nem jönnek rá azonnal, hogyan kell egy oldalt használni, azt a következtetést vonják le, hogy fölösleges pazarolni az időt, és gyorsan továbbállnak. Az internetes gazdaságban minden eddiginél fontosabb lett a felhasználóbarát szemlélet, a használhatóság figyelembevétele, mert versengeni kell a vevő figyelméért és idejéért is. Ez a könyv az elmúlt két évtized jó-rossz webalkalmazási tanulságalt összegzi Jakob Nielsennek a kiadónál korábban megjelent Web-design című kötete alapján, felfrissítve a szerző újabb használhatósági jelentéseivel. A szerző a web világának nem egyszerűen egy meghatározó alakja, hanem - ahogy a New York Times találóan fogalmazott - ő "a weblap-használhatósági guru". Ezen a területen ma valószínűleg neki van a legnagyobb tapasztalata a világon.