
Fordította:
Megjelenés: 2012
Oldalszám: 160 oldal
Formátum: A/5
ISBN: 978-963-2797-42-7
Témakör: Kommunikáció, Művészetelmélet, Szociológia
Eredeti ár: 2900 Ft
Webshop ár: 2175 Ft
KOSÁRBA
McLuhan: Médiamasszázs - Könyvbemutató a KIBU-ban
McLuhan: Médiamasszázs – könyvbemutató a KiBu-ban
Közös könyvbemutatót tartottunk a Typotex kiadóval a napokban a KiBu-ban. Több blogbejegyzés is született az eseményről, amik közül kettőt emelnénk ki; a korrekt tájákoztatás jegyében egy dícsérőt, és egy elégetlenebbet.
A Könyves Blog-é a dícsérő: “Tavaly, Marshall McLuhan születésének századik évfordulója alkalmából a Kitchen Budapest gondolt egy merészet, és megrendezte a Műcsarnokban aWikisprintet, ami elsősorban egy magyar nyelvű McLuhan-(wikipédia)-szócikk elkészítését volt hivatott demonstrálni némi performance-jelleggel, de ezen felül óhatatlanul hozzájárult a november 6-án bemutatott kötet megjelenéséhez, azaz tágabb kontextusban egy kultusz újraértelmezésének (újraélesztésének) erős szándékát is nyomatékosította.”
A Prae.hu-é a dorgálósabb: “McLuhan Médiamasszázs című könyvének bemutatójára Müllner Andrást és Z. Karvalics Lászlót hívni jó választás volt a Typotex részéről, a Kitchen Budapest is ideális helyszín, ám a kiadó egész ötletes rendezvénye kifejezetten hiányérzetet keltett bennem. Hogy miért nem sokkal jobbakat találtak ki! És többet, meg színesebbet, és négydét.”
A könyvről:
Mikor először gyűjtötték egybe McLuhan profetikus kijelentéseit az elektronizált információs kor életéről, meglepetéssel tapasztalták, hogy megfigyelései négy évtized elteltével is milyen zavarba ejtően tiszták, mennyire meghökkentően pontosak és időszerűek. A Médiamasszázs egy visszapillantó tükör, amely a láthatatlan és a természeti környezet, az érzékszervi hatások, a tömegmédia mindennapjai, a fogyasztói javak, a sajtó, a reklámok, és a művészetek kaleidoszkópját mutatja számunkra. Kétségkívül tudománytörténeti jelentőségű mű. Quentin Fiore illusztrációi és Jerome Agel kiegészítései kísérik, melyek McLuhan tudás, eredetiség, provokáció és intuíció iránti szenvedélyességére reflektálnak.
Marshall McLuhan kanadai tudós, filozófus, irodalomtanár és irodalomkritikus, rétor és kommunikáció-teoretikus volt. Munkássága a médiaelmélet egyik sarokköve, melyet a reklám- és médiaipar a gyakorlatban is alkalmaz.
Nevéhez fűződik „a médium maga az üzenet” („the medium is the message”) szlogen és a „globális falu” („the global village”) fogalom bevezetése, valamint a hozzájuk tartozó elméletek kidolgozása.
Köszönjük a két blognak, hogy foglalkoztak az eseménnyel, a Typotex kiadónak sok sikert kívánunk a könyv terjesztéséhez, nektek pedig jó olvasást… 45 éve született, alapmű, vegyétek meg. A könyv itt és itt is kapható.
Kapcsolódó recenziók
- A média, amely átgyúr mindent (Sárdi-Bak Ivett, http://www.mediakutato.hu/, 2014-3-23)
- Egy rakás hatás (Egri Petra, KULTer.hu, 2013-2-14)
- Vizuális atombombák (, Magyar Művészeti Akadémia, 2013-2-14)
- Egy rakás hatás (Egri Petra, Kulter.hu, 2013-2-13)
- Marshall McLuhan - Quentin Fiore: Médiamasszázs - Egy rakás hatás (Osman Péter, MISZ Hírlevél , 2013-2-11)
- Masszázs, de az agynak | Marshall McLuhan: Médiamasszázs (Cserhalmi Imre, Olvass bele, 2012-12-08)
- A múlt kimúlt (Laik Eszter, Könyvhét, 2012-12-7)
- Masszázs-szalon (Marshall McLuhan Médiamasszázsáról Müllner András és Z. Karvalics László) (Klein László, Pre Blog, 2012.11.06.)
- McLuhan: Médiamasszázs - Könyvbemutató a KIBU-ban (Szilágyi Mihály, Kitchen Budapest, 2012.11.08.)
- A média masszázs (Florescu, KönyvesBlog, 2012.11.07.)
- Képek a Médiamasszázsból (Gozdits Károly, Fotopost, 2012-12-7)
- A média masszázs (Florescu, Könyves, 2012-11-7)