Azok, akik aktívan interneteznek, sokat lógnak a közösségi hálózatokon hajlamosak azt hinni, hogy értik is, mi is történik körülöttük. Nicholas A.Christakis és James H. Fowler könyve (hozzám hasonlóan) rádöbbentheti őket, hogy jóval bonyolultabbak a dolgok annál, mint ahogy hisszük.
Pofátlanság lenne recenziót írni egy olyan könyvről, aminek eddig csak a harmadát olvastam el. (Nem azért, mert nem érdekel, hanem mert nem volt rá elég időm.) Most mégis azért írok, mert valamennyi olvasómat arra szeretném biztatni, hogy a közelgő ünnepekre (ürügyén) vegye meg és olvassa el ezt a könyvet. (A két ünnep között talán nekik és nekem is lesz időm a könyv végére jutni.)
„Ha hatással vagyunk barátainkra, ők pedig az ő barátaikra, cselekedeteink olyanokat is befolyásolhatnak, akikkel még sohasem találkoztunk. Az egészségi állapot befolyásolásával kezdtük. Felismertük, hogy ha a barátunk barátja meghízik, mi is meghízunk, és ha a barátunk barátja leszokik a dohányzásról, mi is leszokunk, sőt, azt is megállapítottuk, hogy ha a barátunk barátja boldog, akkor mi is boldogok vagyunk.”
Azon ritkaságok közé tartozik ez a könyv, ami egyszerre tudományosan megalapozott és olvasmányos is. (Leginkább Aronson "bestsellerei" jutnak róla az eszembe.) Sok "aha" élményben lehet részed, amikor olyasmiről olvasol, amit mintha te is tapasztaltál volna, de nem tudtad, milyen törvényszerűségek állnak mögötte.
Külön érdekesség, hogy a könyvhöz három magyar szakember írt széljegyzeteket. (Nem tudom, kinek az ötlete, de tetszik. Más könyveknél is be lehetne vezetni.)
A könyv honlapján olvashatsz néhány igazi recenziót, beleolvashatsz a könyvbe és még sok más kiegészítő anyagot is találhatsz.
Az írás a Médiablog oldalán.